Kaķupītes caurteka
Kaķupītes caurteka saglabājusies no 19. gs., kad ticis veidots transporta un pasta staciju ceļš, kas tajā laikā savienoja Rīgu un Pleskavu. Caurtekas sākotnējā izbūve ir pirmo reizi minēta 1850. gadā, un tā ir viena no senākajām valsts pārvaldībā esošajām ceļu būvēm, kā arī viena no lielākajām caurtekām valsts ceļu tīklā.
Kaķupītes caurtekas garums ir 27 metri, platums – 7,5 metri. Vēsturiskā caurteka 70 centimetru biezumā bija būvēta no ķieģeļiem. Apsekošanas laikā tika konstatēts, ka, salīdzinot ar 1996. gadā veiktajiem mērījumiem, vecā ķieģeļu caurteka bija nosēdusies par 17 centimetriem un draudēja sagāzties. Tika pieņemts lēmums caurteku pārbūvēt, un 2019. gadā noslēdzās pārbūves darbi. Pārbūves laikā tika izveidota jauna dzelzsbetona konstrukcija, kurai iekšpusē vienā kārtā ir izklāti ķieģeļi, kas ņemti no vecās caurtekas velves. Uz iebūvētajiem ķieģeļiem bijis Veismaņu cepļa zīmogs. Būvdarbu gaitā tika pārrakta 7500 m³ grunts.
VAS Latvijas Valsts ceļi projektu vadītājs Didzis Zvirbulis, kurš uzraudzīja būvdarbu procesu, atzīst, ka lielākais izaicinājums būvdarbu laikā bija nodrošināt satiksmi pa saliekamo tiltu virs 12 m dziļas būvbedres. Sarežģītākais darbs bijis atjaunot caurtekas konstrukciju, arī ieteces un izteces nostiprinājumus to vēsturiskajā izskatā. Tā, piemēram, karnīze virs caurtekas sastāv no 1,5-2 tonnu smagiem akmeņiem. Projekta autors Ģirts Šķupelis no SIA Projekts 3 bija vadījies pēc pieejamajiem 19. gadsimta tipveida caurteku projektiem. D. Zvirbulis atzīst, ka kopumā ir gandarīts par paveikto un projekta rezultātu. Pārbūvi veica SIA Rīgas tilti, darbu līgumcena bija 862 000 eiro (ar PVN), būvdarbi ilga gadu.
Prestižajā konkursā “Gada labākā būve Latvijā” ‘”Kaķupītes caurtekas autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) 85.60km atjaunošana”, 2019. gadā tika titulēta kā inženierbūve laureāte.